Theatertournee: de kaartverkoop is begonnen!

Speellijst | Nieuw boek | Kalender-rood | Meester Mark Helpt! | Survivaltip

Foto: Annemieke van der Togt

Speellijst

🕺Vanaf eind september trek ik door het land met mijn allereerste theatervoorstelling - dat vertelde ik al in een eerdere nieuwsbrief. Nu is ook bekend waar ik straks ga optreden! Je kunt het lezen via deze link: De Grappigste Taalfoutjes uit de Klas-Tournee. Dus kijk gerust even rond, dan zie je of ik ook bij in de buurt langskom.

Kaartverkoop
🎫 In veel theaters moet de kaartverkoop overigens nog beginnen (later deze maand, of begin juni). Maar hier en daar - zoals in Maastricht, Vlaardingen, Hoorn, Hengelo, Zoetermeer, Lochem en Emmen - zijn er al tickets verkrijgbaar. Ik ga de komende maanden in elk geval nog stevig repeteren, zodat ik jullie straks een hele mooie en vooral leuke avond kan bezorgen!

Nieuw boek

📖 Dit najaar verschijnt er ook een nieuw boek! Of eigenlijk moet ik zeggen ‘boekje’. Want ik ben druk bezig met het maken van een klein, maar supertof cadeauboekje. Het staat boordevol ontroerende briefjes, grappige taalfoutjes en brutale hartenkreten die stuk voor stuk gaan over één persoon. Maar, da’s dan ook niet de minste! Alles draait namelijk om … Mama’s!
Ik kan er verder nog niks over verklappen maar ik houd jullie via de nieuwsbrief uiteraard op de hoogte!

Scheurkalender 2024: Het wordt Rood!

Ook aan de Scheurkalender voor 2024 wordt nog gesleuteld. In de vorige nieuwsbrief vroeg ik welke kleur voor de voorkant jullie het leukst vinden. Groen, blauw, rood, en paars - elke variant kreeg veel stemmen. Dus tja, toen heb ik zelf de knoop maar doorgehakt. Het wordt rood! De scheurkalender, die natuurlijk weer helemaal vol komt staan met kinderlogica, verschijnt begin september.

Meester Mark Helpt!

🍎 Voordat in april de Koningsspelen losbarsten, worden leerlingen op duizenden basisscholen traditiegetrouw getrakteerd op een ontbijtje. Het wordt geleverd door de organisatie van het evenement … maar niet iedereen was er afgelopen keer even enthousiast over. Ik kreeg een ‘ontbijt-mailtje’ van juf Christel (zie hieronder) en zij is erg benieuwd naar jullie mening.

‘Ik weet, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken. Maar … zes eieren voor een hele klas, een zak wortels waarvan de helft rot is en alleen maar zoet beleg. Moet ik daar gewoon niet over miepen en er gezellig met de klas van genieten? Zal ik het voortaan zelf aanvullen? Of hebben meer leerkrachten het idee dat dit ontbijt niet echt toegevoegde waarde heeft en is het misschien beter om ermee te stoppen?’

Wat vind jij? Klik op de button een laat een reactie achter (die verschijnt dan onderaan deze nieuwsbrief).

Gouden Survivaltip

📕In elke nieuwsbrief deel ik een tip uit mijn Survivalgids voor juffen en meesters. Deze keer over vergaderen!

🙋Dat was het!

Zet ‘m op, de komende weken. Deze leerling uit groep 5 ziet haar doel in elk geval snel dichterbij komen:

Reply

or to participate.